De telefoon zorgt voor een grote afleiding op de werkvloer en vermindering van de productiviteit. Tegelijkertijd speelt bereikbaarheid een steeds grotere rol. We gaan in Nederland naar een steeds snellere service. Klanten stellen steeds hogere eisen aan bereikbaarheid. Toch blijkt uit onderzoek van Infopact dat 25% van de Nederlanders de telefonische bereikbaarheid van bedrijven een onvoldoende geeft.
Gelukkig biedt een telefoonservice hierin een uitstekende uitkomst. De klant behoudt de gewenste bereikbaarheid, zonder dat het bedrijf lijdt aan een toenemende afleiding en afname van productiviteit.
Hier 5 redenen waarom een telefoonservice onmisbaar is in elke onderneming.
#1 Met een telefoonservice mist u minder aanvragen
Elk telefoontje van een potentiële klant is als het ware een lot uit de loterij. Dit kan een nieuwe kans of opdracht zijn, Er ligt wellicht een vraag over een product of dienst. Wordt deze vraag niet snel beantwoord, dan haakt 53% van de klanten af tijdens het aankoopproces. Een gemist telefoontje kan dus een gemiste kans zijn om “de loterij te winnen”. Met een telefoonservice verhoogt u de bereikbaarheid via de telefoon en daarmee uw aanvragen voor uw producten en diensten.
#2 Een goede telefoonservice brengt een hogere klanttevredenheid
Bereikbaarheid en snelheid zijn twee belangrijke factoren wanneer het op klanttevredenheid aankomt. Een goede telefoonservice helpt u deze factoren te verbeteren. Waar anders een receptioniste of wellicht uzelf alle telefoontjes moet beantwoorden en doorschakelen, kan dit bij een telefoonservice door een persoonlijke telefoniste worden overgenomen. Zo bespaart u de klant lange wachttijden of zelfs een onbeantwoorde telefoon.
#3 Een goede telefoonservice bespaart kosten
Tijd is geld, dit geldt zeker als het om klantenservice gaat.
Naast het feit dat gemiste telefoontjes een gemiste verkoop kunnen zijn, zijn er nog meer factoren waarmee u kosten kunt besparen met de juiste telefoonservice:
- Hogere productiviteit door minder afleiding van de telefoon.
- Doorschakelen van telefoontjes naar de juiste personen.
#4 Een goede telefoonservice is flexibel inzetbaar
Een telefoonservice is flexibel inzetbaar en past zich aan naar waar uw bedrijf het meeste behoefte aan heeft. Heeft u een drukke periode? Gaat uw secretaresse met zwangerschapsverlof of breekt de vakantieperiode aan en kunt u wel wat extra hulp gebruiken? In deze tijden is het vaak niet rendabel om een extra (tijdelijke) medewerk(st)er in te huren. In goed overleg kunt u met de telefoonservice bepalen op welke momenten u de telefoonservice het hardste nodig heeft. U betaalt dus alleen voor wat u echt nodig heeft.
#5 Een professionele telefoonservice wordt één met uw bedrijf
Bij telefoonservice denken de meeste ondernemers aan grootschalige kantoorpanden vol flexwerkers welke geen enkele band hebben met uw bedrijf. Jammer!
Want een goede, kleinschalige telefoonservice zoals HS Telefoonservice werkt met een kleinschalig team.
Zo krijgt bij HS telefoonservice Ieder bedrijf twee vaste telefonistes.
Deze twee telefonistes zijn het eerste aanspreekpunt van uw bedrijf.
Zij:
-leren uw bedrijf kennen,
-beantwoorden uw telefoon met uw eigen bedrijfsnaam
-noteren alle gegevens van de beller,
-noteren, indien gewenst, afspraken in uw digitale agenda,
-schakelen belangrijke telefoontjes door naar het betreffende teamlid,
-geven terugbel verzoeken aan de juiste personen door,
-filteren telefoontjes op urgentie,
-verbinden bij urgente zaken de telefoon naar u of een afgesproken teamlid door,
-geven een rapportage van de telefoongesprekken per mail, whatsapp of sms.
Benieuwd hoe HS Telefoonservice uw bereikbaar en klanttevredenheid kan vergroten? Neem vandaag nog vrijblijvend contact met ons op over onze telefoonservice en meer!